V rámci literární výchovy si žáci 7. B přečetli knihu D.Defoa Robinson Crusoe. Po přečtení jednotlivých kapitol knihy vždy následovaly úkoly zaměřené k pochopení textu. Vyhledávali jsme místa, která vypovídala o charakteru Robinsona i Pátka, zapisovali jsme si seznam všech dovedností, které si musel Robinson na opuštěném ostrově osvojit. Jak si zaznamenával čas? Jaké nástrahy pobyt na ostrově přinášel? .. Jaké jazykové prostředky pan Defoe použil? Dokážeš vyhledat metaforu? Personifikaci? Tyto a mnoho dalších otázek žáků během četby zaznamenali. Poté následoval výtvarný úkol. Žáci se rozdělili do skupin a vytvářeli mapu ostrova tak, jak si ji během četby představovali. K výrobě bylo použito především techniku kašírování, lepení, modelování z keramické hlíny, malbu akvarelem. Výsledek práce byl ke zhlédnutí iv galerii při výstavě školy.
Nakonec na žáky čekaly slohové úkoly: Představte si, že jste se na svém ostrově ocitli vy. V které části byste rádi bydleli? Jak by vypadal váš příbytek? Byli byste tam také sami? …Napište svůj ostrovní příběh
Mgr.Š. Fichtnerová
Základní škola a Mateřská škola
Wolkerova Havlíčkův Brod
Copyright Základní škola a Mateřská škola Wolkerova Havlíčkův Brod Všechna práva vyhrazena.